Az M0-ástól Tatabányáig 25 milliárdért újítják fel az M1-est.
Idén nem kezdenek hozzá, még szerencse, hogy befejezik az útjavítást, amelyet ennek fényében tök felesleges volt megcsinálni. Kidobtunk egy csomó pénz feleslegesen az ablakon.
Az M1 autópálya további helyreállításához és biztonságos üzemeltetéséhez szükséges feltételek biztosításáról hozott határozatot a kormány, ami a tegnapi közlönyben jelent meg.
Az M1 autópályának a Budapest (M0) és Tatabánya (Újváros) közötti szakaszát újítják fel illetve amíg nem építik át teljesen, addig emelt szinten üzemeltetik, bármit is jelentsen ez.
Nem adtak iránymutatást a határozatban pontosan mit is jelent, de kiadták a minisztereknek a feladatot, hogy gondoskodjanak róla, hogy valahonnan 8 milliárdot pluszban kerítsenek erre a projektre, idén 2 milliárdot, jövőre pedig 6 milliárdot. Reméljük nem valamiféle adó formájában tőlünk próbálják beszedni.
A felújítást a 2019. évre tervezik, illetve az innovációért és technológiáért felelős miniszter a felújítás kapcsán összesen legfeljebb 24,8 milliárdot költhet el.
Az évvégéig Palkovics miniszter kapott még egy feladatot, meg kell vizsgálni, hogy az M1 autópályát elkerülő forgalom által használt útvonalakon, milyen szükséges forgalombiztonsági beavatkozások kellenek, vagyis praktikusan az 1-es főút felújítására is szükségből sort kerítenek. Az ehhez szükséges pénzügyi keretek biztosításáról készítsen előterjesztést.
Írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: boldoguljmosonmagyarovaron@gmail.com
Követed már a Boldogulj Mosonmagyaróváron oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!