A történelmi útkapcsolatokat helyreállító projektek közül elsőként a Rajka melletti beruházás kivitelezőjét hirdették ki.
A győri Glázer-Transz Kft. építi meg a Rajka és az ausztriai Németjárfalu közötti összekötő utat, ami a nyilvános közbeszerzési adatok szerint nettó 649 millió forintból valósul meg.
Ez adja a jelentőségét
Az osztrák-magyar-szlovák hármas határ közelében fekvő települések közt jelenleg csak földút van. Ahogy azt korábban jeleztük,
az összeköttetés több települést közelebb hoz az M15-ös gyorsforgalmi úthoz, az M15-ösön vagy az M1-es autópályán bekövetkezett baleset esetén terelő útvonalként is használható lesz.
Helyi jelentősége, hogy a rajkaiak hozzátartozói közül közül sokan a németjárfalui temetőben nyugszanak.
Az új út a Strabag kivitelezésében autópályává bővülő M15-ös tervezett új rajkai csomópontjától indul. Előbb 0,2 kilométeren új nyomvonalon halad, majd 1,6 kilométeren a jelenlegi földutat váltja.
Összesen ötmilliárdból fejlődik a határkapcsolat
A térségben ezen a projekten kívül további magyar-osztrák útépítések következnek az új határátkelők létesítése érdekében. Összesen közel húsz kilométernyi út épül vagy újul meg mintegy ötmilliárd forintból.
- Kőszeg és Rőtfalva,
- Zsira és Locsmánd,
- Várbalog és Féltorony,
- valamint Fertőrákos és Sopronpuszta között is újraindul a közlekedés, melyet a Trianon után keletkezett határok szüntettek meg.
Ugyan 2007 óta elvileg bárhol átléphető az osztrák-magyar határ, kiépített, korszerű átkelő csak kevés van, ezt orvosolják a most induló beruházások.
Fotók: magyarepitok.hu
írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: boldoguljmosonmagyarovaron@gmail.com
Követed már a Boldogulj Mosonmagyaróváron oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!