ERŐS HÉTKÖZNAPI CSODA: A mosonmagyaróvári fiatal visszakapta régi életét
2018. szeptember 29. írta: Cseri Pali

ERŐS HÉTKÖZNAPI CSODA: A mosonmagyaróvári fiatal visszakapta régi életét

korhaz_h_baranyai_edina.jpg

Élet és halál között lebegett, s kevés esélyt adtak rá, hogy túlélje életveszélyes sérüléseit. Szakál Dávid 18 évesen 2016 májusában szenvedett súlyos balesetet. Gyógyulása, visszatérése szerettei körébe valóságos csoda.

Hosszú utat járt be a most 21 éves Szakál Dávid, akinek élete egyik pillanatról a másikra változott meg gyökeresen 2016 májusában. Bár azóta több mint két év telt el, ma sem tud édesanyjával könnyek nélkül visszaemlékezni azokra a hetekre, hónapokra. Folytatódik a gyűjtés a Karolina Kórház intenzív osztályáért.

– A szabadnapomon kerékpárral tartottam dunakiliti munkahelyem felé, amikor Mosonmagyaróvár és Feketeerdő között egy motorossal ütköztem. Mentőhelikopter szállított a győri kórházba életveszélyben, ahol a koponyasérülésemet és a medencémet több órán keresztül műtötték – eleveníti fel a drámai pillanatokat a fiatalember, akinek történetét a Kisalföld „Fogadj örökbe egy szívdobbanást!" kampánya keretében mutatjuk be olvasóinknak.

Megéreztem, hogy valami baj történt... Hívtam telefonon, de nem értem el. Édesanyámhoz is átmentem, és mondtam neki, aggódom a fiamért. Aztán a páromtól tudtam meg, hogy jó volt a megérzésem: Dávidot mentőhelikopter vitte Győrbe. Azonnal indultunk a Petz-kórházba, ahol annyit kérdeztem az orvostól: „Csak azt ne mondja, az agya sérült!" Ekkor közölte velem: nagyon nagy a baj, totális az életveszély, az agysérülés mellett ömlik a vér a medencéjéből. Kevés az esély, hogy mindezt túléli. Akkor, ott azt hittem, kihúzták a lábam alól a talajt: nem halhat meg az egyetlen gyermekem – vezet vissza a legnehezebb órák idejére az édesanya, Gyarmati Andrea. A nő évekig a Karolina Kórház intenzív osztályán ápolóként dolgozott, így fel tudta mérni a baj súlyát.

A győri kórházban hatórás műtét során küzdöttek Dávid életéért, ahol a Fogadj örökbe kampány ötletadója, dr. Fodor Gábor is kezelte. A fiatalember három és fél hetet töltött a megyei intézményben.

Az életveszély elmúlt, ám súlyos állapota miatt továbbra is intenzív ellátásban részesült, immár a mosonmagyaróvári Karolina Kórházban.

A teljes cikket a Kisalföld oldalán olvashatják.

 

Fotó: Kisalföld/  H. Baranyai Edina

Írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: boldoguljmosonmagyarovaron@gmail.com

Követed már a Boldogulj Mosonmagyaróváron oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljmosonmagyarovaron.blog.hu/api/trackback/id/tr8314270889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása