Iskolájában sajnos rendszeressé vált, hogy az igazgató az alapvető kötelezettségeit elhanyagolva, vagy a jogszabályokkal ellentétes módon elvégezve, autoriter magatartását ezzel fenntartva végzi munkáját - írja a Független Diákparlament a Facebook oldalán.
Megalázva a diákokat, jogaikat földbe tiporva menetel egy, a Tatabányai Szakképzési Centrum által fenntartott szakgimázium igazgatója.
Vajon miért érzi úgy, egy igazgató, hogy „pedagógiai módszerre” hivatkozva alázza meg saját diákjait bármilyen kisebb, avagy nagyobb szabályszegés esetén. Már a legkisebb kihágásért úgy nevezet „szóbeli igazgatói figyelmeztetést” kaptak a tanulók, ami egy nem létező elmarasztalási mód. Előfordul, hogy egy hangosabbra forduló gyakorlati óra vált ki nemtetszést, de vannak esetek, amikor a büntetés jogosnak mondható, és ez ellen nincs is kifogásunk.
Az elmarasztalás ezen gyakorlati formájakifejezetten vérlázító, mely során egy jól látható helyre, az iskolai faliújságra (mely az iskola egyik legforgalmasabb pontján, a bejárattal szemben található) kikerül azok teljes neve, osztálya és elmarasztalási formája, akik bármilyen vétségeket követtek el. Ezekből összeszedtek a Facebook oldalukra egy csokrot, amiket az anonimitás kedvéért cenzúráztak.
Ez több ponton is sérti, az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatát, többek között a 12. cikkben foglaltakat.
A diákság vádjait a pedagógiai módszerekre és a tanulók tájékoztatásának szükségességére hivatkozva a vezető elutasította.
Ilyenkor az emberben jogosan merül fel a kérdés, hogy mit tesz ez ellen a diákok érdekeinek képviseletére fenntartott Diákönkormányzat? Nos, az intézményben, bár hivatalosan létezik a DÖK, de ennek jogai igencsak háttérbe vannak szorítva, amin a vezetőség változtatni sem kívánkozik.
A jogsértés mellett nyilvánvalóan felmerülnek az ominózus „pedagógiai módszer” pszichológiai következményei is- írja a Mérce. Deliága Éva gyermekpszichológus így ír blogján a hasonló büntetések hatásáról:
“A megalázottság élménye maradandó,
káros irányba viszi a befolyásolható, sérülékeny gyermek személyiségfejlődését. Az iskolában töltött idő alatt a gyermek ki van szolgáltatva a pedagógus viselkedésének, véleményének. Ha az a pedagógus őt lustának, rossznak látja egy idő után elhiszi magáról, hogy ő olyan, és már erőfeszítést sem fog tenni, hogy kitörjön ebből a skatulyából. A szégyen pírja sokáig kíséri majd. Rossz irányba befolyásolhatja önértékelését és az osztálybeli társas kapcsolatait is.”
(FDP)
írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: boldoguljmosonmagyarovaron@gmail.com
Követed már a Boldogulj Mosonmagyaróváron oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!